Welcome To Piqa's Space! | Home? :( | Follow Me? :D




Assalamualaikum Piqa's Blogg Here.Do follow and leave your footprint on my ChatBox Be nice here or I'll kill you.hehe.kidding.I Love him :)

☞ STUFFIE
☞ FRIENDS
☞ MENGEJAR PELANGI KEHIDUPAN

Cerita Saya Yang Lalu

Mengejar Pelangi Kehidupan Part 4
Sky Is Blue But The Cloud Is Dark :')
Oh Motor !
Mengejar Pelangi Kehidupan (Part III)
How to Make a Woman Happy
Mengejar Pelangi Kehidupan (Part II)
Mengejar Pelangi Kehidupan(Part I)
Salam Ramadhan :)
Butterfly ♥ Melly goeslow feat andhika pratama
BlogSkin By Piqa


Daisypath Anniversary tickers



Template:original by Piqa
Source : ♥♥♥

Mengejar Pelangi Kehidupan Part 5
Sunday 25 November 2012 ? 0 Tukang Komen

Lantas aku menyorokkan surat itu ke dalam poket seluarku.Shahrizal mengelap rambutnya yang sedang basah.Dia seperti tidak perasan apa-apa.Dia melihat aku berada di biliknya dengan reaksi muka yang kelihatan agak cemas.Dia berkata," Hey hanis.Awak buat apa dalam bilik saya?" ."Saya pinjam tandas tadi.Awak guna tandas di bawah.Jadi,makcik suruh saya gunakan tandas di atas ni." balasku dengan teragak-agak kerana takut Shahrizal mengetahui aku telah mengambil suratnya."Saya keluar dulu."Aku dengan pantas turun ke bawah.Peluhku seperti mencurah-curah keluar.

Aku cuba menenangkan diri dengan duduk di ruang tamu sambil menghelah nafas."Tak kuduga si mangkuk ayun tu Prince Sunshine ! GRRRR ! " .Tiba-tiba ada suara mencelah monolog aku. "Hamboihhhh ,macam marah nampak ?" Aku menoleh ke belakang.Berdirinya Makcik Khalsum .Aku membalas kata-katanya dengan senyuman." Kenapa hanis nampak gelisah je ni.Bercakap sorang-sorang.Marahkan siapa?" tanya Makcik Khalsum.Aku tersenyum, " Takde apa-apa lah makcik ni ada-ada je ." aku tergelak kecil.

Kelihatan Shahrizal menuruni tangga.Aku mulai gementar dan gelisah."Umi,umi ada kemas bilik saya ke?Umi nampak tak macam kertas warna pink?". Peluhku mengalir deras .Aku cuba menutupi rasa gelisahku dengan berpura-pura membaca akhbar."Umi belum kemas pun bilik kamu hari ni,kertas apa? Penting ke?" Shahrizal tersenyum,"takde apa-apalah umi.Tak penting pun." Mata Shahrizal mulai menumpu ke arahku.Aku tak tentu arah."hai awak.Buat apa tu?Baca surat khabar ke?" Aku dengan cemas menjawab,"Yelahh.Tak nampak ke?" ."Tapi kenapa baca terbalik? Disleksia ke?"Dia membalas sambil mentertawakan aku.Aku malu lalu membawa diri ke dapur untuk membantu Makcik Khalsum.

Selepas makan malam,kami solat berjemaah.Shahrizal jadi imam.Dia kelihatan lebih matang.'Aku gembira melihat dia sebegini daripada diri dia yang suka menyakitkan hatiku.'Selepas itu aku meminta diri untuk pulang. "Makcik,saya balik dulu ye?" "Jalan kaki ke?Dah malam ni.Tak elok perempuan jalan sorang-sorang.Shah, teman dia sampai rumah boleh?" Alamak,shah? Aku mula menggelabah " Eh takpayah susah-suah makcik." "Takpe tak susah pun kan Shah? " Shah tersenyum sambil berkata "Yelah umi.Tak susah pun" Dalam hatiku hanya Allah je yang tahu.Aku semakin risau,berdebar-debar,gementar. "Baiklah,kami pergi dulu makcik.." Makcik Khalsum melambai-lambai tangannya kearah aku dan Shahrizal sambil berkata ,"Jalan baik-baik.Shah jaga anak dara orang tu !" 

Sepanjang perjalanan,aku cuma diam seribu bahasa hinggalah suatu bunyi memecah kesunyian malam itu.Aku terkejut lalu terpeluk Shahrizal.Mata aku dan dia saling bertentangan.Lantas aku melepaskan pelukan dan berkata "Eh apa pegang-pegang ni?!" Dia tersenyum "Awak yang peluk saya.Saya pulak yang kena?" "Eh dah sampai rumah ! Akhirnya.... Terima kasih hantar saya.Kirim salam Makcik Khalsum tau?" "Okay Welcome princess ..Saya nak balik dulu.Taknak cakap apa-apa lagi ke?" Aku mencemberutkan muka "Nak cakap apa lagi?! Okay bye."jawab ku dengan kasar lalu menutup pintu rumah.Sejenak masuk ke dalam bilik,aku membelek-belek surat Prince Sunshine itu."Aku macam tak percaya Shahrizal itu Prince Sunshine.Pelik! " kataku sambil menampar-nampar pipi sendiri.

Keesokan harinya,aku pergi ke sekolah seperti biasa.Exam hanya tinggal seminggu saja lagi.Hatiku semakin berdebar-debar.Tanpa sengaja ,aku terserempak dengan Crush.Eh crush? Dia berjalan penuh gaya.Aku seperti dipukul angin sepoi-sepoi bahasa."Ahh meltinggg ! Handsome lah dia tuuu !" Tiba tiba ada suara yang menghentikan lamunanku. "Eh saya lagi handsome dari dia tu.Dah lah player ! grrr!" "lahh awak ni Shahrizal.Dia handsome k." Aku menjelirkan lidah ke arah Shahrizal lalu berlari pergi ke kelas.

Setibanya di kelas,Aleeya memberi aku sebuah kotak.Katanya " Ini untuk awak.Ada orang bagi." Terkejut aku dibuatnya, kotak itu sangat comel ! Di dalamnya berisi Al-Quran kecil."Wahh Hows Sweet!" Siapalah agaknya pengirim hadiah ini.Di dalam kotak di kepilkan satu nota kecil.

Dear Hanis, Berdoalah kepada ALLAH dan mengingatilah ALLAH.Saya beri ini supaya awak akan selalu ingat akan ALLAH dan Bertawakal lah kepada ALLAH.Insya'Allah hidup awak berkat :)

Sincerely,
Prince Sunshine.

(BERSAMBUNG)



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post