Welcome To Piqa's Space! | Home? :( | Follow Me? :D




Assalamualaikum Piqa's Blogg Here.Do follow and leave your footprint on my ChatBox Be nice here or I'll kill you.hehe.kidding.I Love him :)

☞ STUFFIE
☞ FRIENDS
☞ MENGEJAR PELANGI KEHIDUPAN

Cerita Saya Yang Lalu

Salam Ramadhan :)
Butterfly ♥ Melly goeslow feat andhika pratama
BlogSkin By Piqa
ONE DIRECTION
Cantik Bertudung by Farina
Segmen :Saya Blogger Baharu Fasa 3!
Tips Tidur Oleh Rasulullah :)
Tutorial Nak Letak Copyright atau Hak cipta Terpel...
Tutorial Lagu Youtube Di Belog By Piqa
Tips Pemakaian Untuk Orang Berbadan Besar Dan Kurus


Daisypath Anniversary tickers



Template:original by Piqa
Source : ♥♥♥

Mengejar Pelangi Kehidupan(Part I)
Thursday 16 August 2012 ? 0 Tukang Komen
Krrrriiinnnnggg!! Loceng sekolah berbunyi.Aku bermonolog sendiri " rehat? arrrghhh.malasnya nak makan."
Hatiku teringatkan crush  aku. Entah dia sihat atau tidak ? hatiku tertanya-tanya. Sedang aku termenung, Anisa memeranjatkan aku " Hah! termenung je kerja. Tak pergi makan ke?Awak tak lapar?" Lalu aku pun membalas " Terperanjat Saya dibuatnya. Saya tak makanlah hari ni,tiada selera".Anisa membalas mesra " Okay,saya pergi dulu .bye" Aku tersenyum padanya lalu menyambung lamunanku.

 Sejenak kemudian,aku terlihat crush aku.Hatiku berdegup kencang bagai mahu tercabut.Dalam hatiku berkata 'Aduhai ,kacaknya dia.Kalau aku dapat jalan bersamanya,alangkah gembiranya' Dia berjalan dengan penuh gayanya sambil tersenyum kepada setiap yang memadangnya. Senyumannya yang mengukir lesung pipit di pipi kanannya membuat semua perempuan terkaku melihatnya termasuk aku.Kalau boleh aku nak sangat tegur dia tapi rasa malu tak dapat dibendung.

 Kriinngg! Sekali lagi  loceng sekolah berbunyi menandakan habisnya waktu rehat.Lalu cikgu Aisyah pun masuk ke dalam kelas untuk mengajar.Leeya pun duduk disebelahku seperti biasa. Aku bertanya kepada Leeya " Macam mana bertugas di library tadi? ". Dia membalas " Okay saja cuma ada seorang budak lelaki bertanyakan mengenai awak." Aku terkedu seketika lalu bertanya " siapakah budak itu?Leeya kenal?Dia tanya pasal apa?".Leeya pun menjawab " Entahlah.saya tidak mengecam wajah dia dan saya tidak tahu nama dia.Mungkin dia baru masuk tahun ini.Dia tanya kelas awak dimana ,tempat duduk awak di mana dan dia menitip surat untuk awak" ." Surat? Surat apa? " Lalu Leeya pun mengeluarkan sepucuk surat dan diberi kepada aku.Aku membukanya dengan penuh tanda tanya dan rasa ingin tahu.Di dalam surat tertulis.

 Kehadapan Hanis,

 Saya tidak pandai berkata-kata manis.
Sejak pertama kali melihat awak di sekolah ini,
Saya kagum melihat awak.Awak rajin menolong orang .Awak mungkin tidak mengenal saya kerana saya bukanlah seseorang yang
dikenali ramai.Saya ingin sekali bersua muka dengan awak ,akan tetapi saya belum bersedia untuk itu.Saya berharap agar awak dapat menghadapi peperiksaan percubaan SPM dengan lancar.Saya akan sentiasa mendoakan kejayaan awak.Saya berharap awak sudi menerima surat dari saya ini.Saya belum bersedia untuk memberitahu awak siapa saya.Sekian.Assalamualaikum.


                                                                            Yang benar,                                                                             Prince Sunshine.


        Setelah membaca suratnya,aku terkedu.Aku memikirkan siapa Prince Sunshine ini .Sungguh pelik bin ajaib betullah budak ini.Aku bertanya kepada Leeya " Leeya cam tak wajah dia?". Leeya membalas "maaflah hanis,saya tidak dapat mengecam wajah dia.Tambahan pula,dia menutup separuh wajahnya dengan buku tadi." Aku mengeluh.Hatiku mulai tertanya-tanya siapa dia.Arrghh.Biarlah dia.Tiada kena mengena dengan aku pun.Aku pun menyimpan suratnya ke dalam beg sekolah dan terus menumpukan focus pada apa yang cikgu Aisyah ajar.Tetapi hati ku tetap tertanya-tanya 'Siapa sebenarnya Prince Sunshine ni?Adakah aku mengenalinya?'.

       Balik dari sekolah ,aku menghempaskan beg ke atas katil ,mengganti baju dan solat.Selpas itu, aku membuka beg untuk menyiapkan kerja sekolah tiba-tiba aku teringat pada surat yang ku terima tadi.Aku ingin sekali tahu siapa penulisnya.Setelah penat membelek-belek surat itu,aku pun mengambil buku dan menyiapkan homework yang cikgu berikan.

        Pada keesokan harinya ,aku pun ke sekolah tetapi hari ini aku sedikit lewat.Sewaktu berjalan dengan laju, tiba-tiba aku terlanggar seseorang.Buku sekolah aku jatuh .Orang yang aku langgar itu,crush aku rupanya. Aku mula tidak tentu hala.Lalu aku meminta maaf pada dia kerana aku terlanggar dia .Dia membantu aku mengutip buku-buku aku yang jatuh.Dalam hati aku rasa macam nak lompat-lompat sambil buat chicken dance je kat situ. Betapa kacak dan baiknya dia.Aku cair.. Aku melihat pada jarum jam ."Alamak dah lewat!" Aku bergegas ke kelas.

          Sampai di kelas aku belajar seperti biasa.Perkara pertama aku akan tanya pada Leeya " Awak dah siap kerja sekolah semalam?Saya ada yang belum siap ni.Ajarkan boleh?" Dia membalas " boleh je." Leeya pun mengajar aku membuat kerja tersebut.Tiba-tiba aku terasa seperti ada sesuatu di dalam meja ku.
Ia kelihatan seperti sebuah kotak hadiah.bewarna pink kesukaan ku. Dikepilkan sepucuk surat.Siapakah yang meletakkannya di dalam meja ku?

      

    Bersambung.........................

  


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post