Welcome To Piqa's Space! | Home? :( | Follow Me? :D




Assalamualaikum Piqa's Blogg Here.Do follow and leave your footprint on my ChatBox Be nice here or I'll kill you.hehe.kidding.I Love him :)

☞ STUFFIE
☞ FRIENDS
☞ MENGEJAR PELANGI KEHIDUPAN

Cerita Saya Yang Lalu

Sky Is Blue But The Cloud Is Dark :')
Oh Motor !
Mengejar Pelangi Kehidupan (Part III)
How to Make a Woman Happy
Mengejar Pelangi Kehidupan (Part II)
Mengejar Pelangi Kehidupan(Part I)
Salam Ramadhan :)
Butterfly ♥ Melly goeslow feat andhika pratama
BlogSkin By Piqa
ONE DIRECTION


Daisypath Anniversary tickers



Template:original by Piqa
Source : ♥♥♥

Mengejar Pelangi Kehidupan Part 4
Saturday 10 November 2012 ? 0 Tukang Komen

 Hari pun berlalu,masa pun berganti.Aku menyusuri laluan susur gajah sekolah masih memikirkan SPM yang hampir dan Prince sunshine yang masih bersembunyi disebalik namanya itu.Aku masih dibelengu! Oh tidak! Anganku terhenti seketika.Dihadapan aku ada seseorang yang entah dari mana datangnya,aku pun tak tahu.Siapa? Shahrizal.Perrggghhh.Dia sangat mengjengkelkan.Aku nak aje marah dia sebab menghalang jalan aku."Hey shah.Boleh tak awak tepi sikit?Menghalang laluan je.Aku kecik takpe jugak." Dia masih lagi disitu tanpa beranjak.Lalu dia berkata," Jom jalan sama-sama." "Taknaklah saya.Nanti orang cakap kite couple pulak" jawabku sambil menjengkelkan mata.Aku pantas melepasi Shahrizal sementara dia tengah leka membetulkan tali kasutnya.Dia memanggil-manggil namaku " Hanis! Hanis! Tunggu saya!" .Aku lari pantas. "Taknak! Jalan le sorang-sorang! " .

Setibanya di kelas,aku memeriksa mejaku.Nampaknya hari ini prince sunshine masih belum mengkhabarkan apa-apa berita.Aku terasa rindu dengan kata-kata semangat darinya.Barangkali dia sibuk dengan urusan yang lain.Aku masih keliru dengan perasaanku ini.Aku mesti siasat siapa dia! Chaiyokk!

Pada petangnya,aku ke rumah Makcik Khalsum.Sudah sekian lama aku tidak menjenguknya.Terasa rindu pula.Aku meminta kebenaran ayah sebelum ke rumah makcik khalsum.Setibanya aku di rumahnya,aku memberi salam.Aku dijemput masuk oleh makcik khalsum.Aku melihat disekitar rumah.Tiba-tiba perutku memulas.Oleh sebab,tandas di dapur sedang digunakan,aku terpaksa guna tandas di bilik Shahrizal.Aku berlari pecut naik ke atas.

Tiba-tiba seperti kelihatan sesuatu yang menarik minatku.Aku mendekati meja belajar Shahrizal.Satu kertas bewarna PINK seperti bersinar-sinar.Aku menghentikan niatku ke tandas.Aku lantas mengambil kertas tu lalu membaca isinya.

Kehadapan Hanis,
Hanis,Mungkin awak tertanya kenapa saya sudah lama tidak mengirimkan surat.Saya agak sibuk kebelakangan ini.Saya minta maaf.Ada sesuatu yang menyelebungi fikiran saya.Oleh itu,saya kena luahkan jugak.Disini saya ingin mengatakan saya sukakan awak.Tapi mungkin selama ini saya tidak berani mengungkapny secara berterus terang kepada awak.Saya harap awak teruskan usaha untuk mencapai result SPM yang cemerlang.Semoga kita dapat mencapai apa yang kita hajati.We're who we're.Just think that we are AWESOME then,we will be it !

Sincerely,
Prince Sunshine.




What ? Apa ni semua?! Prince Sunshine? Prince Sunshine ialah Shahrizal? Tiba-tiba Shahrizal datang masuk ke biliknya.Kami saling berpandangan.

(BERSAMBUNG..)


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post